Wat moet u weten van MZH als u een ANBI-schenking wilt doen?

Montessori-onderwijs Zuid-Holland is de naam van onze stichting. Hiernaast leest u welke scholen in de regio Zuid-Holland zuidwest onderdeel uitmaken van MZH. Aan de stichting is door de KvK als RSIN 810835150  toegekend. Het post- en mailadres vindt u op de homepage van deze website. De doelstelling van MZH is het geven van montessori- en internationaal onderwijs aan leerlingen in de basisschoolleeftijd.

Beleidsplan en jaarverslag

De hoofdlijnen van het actuele beleidsplan van MZH vindt u hier terug in het Koersplan. Het schoolbestuur bestaat uit één persoon: de heer K. Elsinga. Het beloningsbeleid van MZH inzake het personeel, de directieleden en de bestuurders is conform wat daarover in de onderwijs-CAO is vastgelegd. De WNT-rapportages vindt u hier: 2017; 2018; 2019; 2020.  Vanaf 2021 is deze rapportage onderdeel van het jaarverslag. Het jaarverslag, incl. een balans met toelichting van 2022 vindt u hier. Het meest recente jaarverslag (2023) is via deze link beschikbaar.

GMR

Het (jaar)verslag van de GMR, vindt u op pagina 37 van het hierboven genoemde jaarverslag 2023 van MZH.

Raad van Toezicht

Het toezicht op de stichting wordt uitgeoefend door Marie Louise van Deutekom, Marion Martijn, Arshad el Fallaha, Marc van Zelst en Martin van de Bogerd.

Vertrouwenspersoon

MZH hecht veel waarde aan een veilige omgeving. Voor onze leerlingen, maar zeker ook voor onze medewerkers. Mocht er onverhoopt een probleem voordoen, neemt u dan allereerst contact op met de desbetreffende persoon.

Leidt een gesprek niet tot een oplossing, dan kunt u in gesprek gaan met de directeur van de school. Mocht u zich ook hier onvoldoende gehoord voelen, dan kunt u zich richten tot onze vertrouwenspersoon Marion Ferber via marion.ferber@ziggo.nl of 06-46611833.

Onze vertrouwenspersoon functioneert als aanspreekpunt voor leerlingen en/of hun ouders/verzorgers bij meldingen van ongewenst gedrag, zoals pesten, seksuele intimidatie en agressie. U kunt als melder Marion rechtstreeks benaderen.

Ieder kind leert het zelf te doen
Ieder kind leert leren voor het leven
Wat je aandacht geeft groeit
De ruimte om eigen keuzes te maken
Ieder kind bereikt zijn eigen top